یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

«ریشوهای با ریشه» دومین فیلم با محوریت چمران/دوبله کار به اتمام رسید

از گهواره تا ماه

سینماپرس : محمد آزادی مهربانی یکی از تهیه کننده فیلم سینمایی «ریشوهای با ریشه» به کارگردانی سعید چاری از ساخت دوم فیلم با محوریت شهید چمران خبر داد و گفت: دوبله فیلم با مدیریت دوبلاژ «احسان مهدی» به پایان رسیده است و فیلم توسط «محمد مطمئن زاده» صدا گذاری می شود.

بنابراین گزارش، محمد آزادی مهربانی یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «ریشوهای با ریشه» به کارگردانی که با موضوع دفاع مقدس و زندگی برخی از سرداران جبهه مانند: شهید مصطفی چمران، سید مرتضی آوینی، ابراهیم همت و محمد ابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان تولید شده است و قرار است در جشنواره مقاومت امسال از این اثر رونمایی شود در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: باید از همه هنرمندانی که درباره جنگ و دفاع مقدس فیلم می سازند و اثری خلق می کنند فارغ از هر گونه بحث تکنیکی قدردانی شود؛ چون بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا هم کمتر از شهادت نیست.

آزادی تصریح کرد: شهیدان، جانبازان و ایثارگران حق زیادی به گردن ما دارند چون ما امنیت، آرامش و پیشرفت فعلی کشور را از این عزیزان داریم که با جانفشانی هشت سال با دشمن بعثی جنگیدند.

 وی در خصوص فیلم سینمایی «ریشوهای با ریشه» که به کارگردانی سعید چاری آخرین مراحل تولید خود را سپری می کند گفت: سبک جدیدی از تکنیک فیلمسازی در این فیلم به کار برده شد و تمامی سکانس های آن در پرده سبز و به شکل کروماکی ضبط شده است که برای اولین بار است که در سینما با این سبک فیلمی جنگی ساخته می شود.

فیلم ریشوهای با ریشه

این تهیه کننده سینما در خصوص این تکنیک این کار توضیح داد: وقتی روز اول کارگردان فیلم آقای چاری گفتند که قصد دارند این فیلم را بدین صورت و در پرده سبز ضبط کنند کمی جا خوردم و تعجب کردم چون واقعا ریسک بزرگی بود اما چاری اصرار داشت تا فیلم را بدین شکل ضبط کند و چند سکانس را به صورت تست ضبط کرد و سرانجام از آنجا که قبلاً چند کار با وی انجام داده بودم و تقریباً شناخت کافی از ایشان داشتم تصمیم گرفتیم تا ریسک نماییم و پروژه را کلید بزنیم و در واقع ناامیدانه فیلم را با هزینه شخصی خود کلید زدم و در طول فیلمبرداری همیشه از خدا تقاضا داشتم که آبروی گروه را حفظ کند چون این فیلم یک فیلم معمولی نبود و در واقع بازسازی چند عملیات مهم جنگ مانند: عملیات مروارید، خیبر و والفجر 8 بود و داشتیم به بخش هایی از زندگی برخی از سرداران جنگ مانند: شهید چمران ، شهید مرتضی آوینی ، شهید همت و ناخدا همتی می پرداختیم که شخصیت های بزرگی بودند . اما بعد از اتمام فیلمبرداری وقتی قسمت هایی از فیلم آماده شد و در استودیو دیدم واقعا از خوشحالی شوکه شدم و همانجا خدا را شکر کردم که آبرویمان حفظ شد.

فیلم ریشوهای با ریشه

آزادی در مورد داستان فیلم گفت : این فیلم در واقع جمله معروف حضرت امام خمینی است که بعد از دستگیری به ماموران ساواک فرمودند که سربازان من اکنون در گهواره ها هستند و ما در این فیلم نشان می دهیم که سربازان در گهواره خوابیده سال 42 چگونه بزرگ می شوند و تبدیل به سرداران رشید جبهه ها مانند شهید همت، شهید آوینی ، شهید چمران و ... می شوند .

وی یادآور شد:  ما در این فیلم برای اولین بار عملیات مروارید را که ناوچه پیکان در آن قهرمانانه جنگید را بازسازی کردیم و با نشان دادن گوشه ای از زندگی شهید محمد ابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان به شهدای نیروی دریایی پرداختیم .

 وی همچنین گفت: بخش هایی از زندگی شهید مصطفی چمران نیز در این فیلم به تصویر کشیده است که مربوط به زندگی این شهید بزرگوار در آمریکا – لبنان و ایران است .

فیلم ریشوهای با ریشه

آزادی گفت: خوشحالیم بعد از فیلم سینمایی «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا ما دومین فیلم در مورد شهید دکتر چمران هستیم و فضای فیلم ما کاملاً با فضای فیلم آقای ابراهیم حاتمی کیا که فقط به دو روز از زندگی شهید چمران می پرداخت، متفاوت است و ما در این فیلم بیشتر به زندگی شهید چمران می پردازیم و نشان می دهیم که چمران چگونه از آمریکا به لبنان مهاجرت می کند و در آنجا با اسرائیلی ها می جنگد و در مدرسه جبل عامل به آموزش کودکان می پردازد و روح ایثار و شهادت را در آن ها می پرواند و سپس از لبنان بعد از پیروزی انقلاب به ایران می آید و شهید می شود.

 محمد آزادی مهربانی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: شاید از نکات برجسته این فیلم همین باشد که فیلم کاملا به شکل مستند داستانی ضبط شده است و صدای دکتر چمران و آوینی به صورت نریشن فیلم استفاده شده است.

فیلم ریشوهای با ریشه

بنابراین گزارش، عوامل ساخت این فیلم عبارتند از:

کارگردان : سعید چاری ، تهیه کنندگان : هادی مشکات و محمد آزادی مهربانی ، فیلمنامه : ثنا صادقی ، مدیر فیلمبرداری : امید رخ افروز ، طراح گریم : کاظم شیرازی ، پدرام زرگر ، جانشین تولید و برنامه ریز : ‌سید کاظم شیوایی.بازیگران : حبیب الهیاری ، ثنا صادقی ، شراره رخام ، امیر زریوند ، مرجان سپهری ،  مهرداد فلاحتگر ، حسن اسدی ، سیاووش قاسمی ، آرش نوذری ، مختار سائقی ، مهدی الهیاری ، حمید شهریاری ، علیرضا نجاتمند ، وحید بینش ، علیرضا حق شناس ، کیسان کامجو ، هادی عبدالمالکی . 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.